Luminoxx verruilt regenkleding voor luxe met nieuwe heftruck

Technisch productontwikkelaar Luminoxx te Groningen wilde graag investeren in een nieuw intern transportmiddel voor het verplaatsen van materialen en het laden en lossen van vrachtwagens. De keuze van Frederik Nienhuis van Luminoxx viel op een TransClusion heftruck met een hefvermogen van drie ton. Hij vroeg PTB om de FBH30LX van een zwarte coating te voorzien en dat was natuurlijk geen probleem!

Waarom deze heftruckaankoop?

Nienhuis vertelt: “Bij Luminoxx krijgen we te maken met steeds meer vrachtwagens. We wilden de heftruck daarom graag vervangen door een nieuwe. De kleur zwart is nog steeds een bepalend onderdeel van onze huisstijl, daarom wilden we graag weer een zwarte machine.“

Waarom weer PTB?

“We hadden al een heftruck in gebruik van PTB Transportmiddelen, een sobere uitvoering met een open cabine. Deze beviel ons de afgelopen jaren goed. De positieve ervaringen met deze eerdere heftruck gaf ons het vertrouwen om opnieuw bij PTB aan te kloppen.”

Waar wordt de heftruck met name voor gebruikt?

“De heftruck wordt gebruikt bij het laden en lossen van vrachtwagens, en bij het verplaatsen van kleine constructies op het terrein.”

Wat is het voordeel van deze heftruck?

“Alles zit erop en eraan. Zo heeft de TransClusion heftruck een sideshift, wat het verplaatsen van ladingen gemakkelijker maakt. Ook is de heftruck comfortabeler in gebruik. De heftruck heeft bijvoorbeeld een verende stoel en joystickbediening als extra optie.”

“De luxe, dichte cabine met ruitenwissers biedt uitkomst als het regent. Voorheen zaten de bestuurders weleens met regenkleding in de heftruck. Dit is nu niet meer nodig.”